Nyhedsbrev December 2019

Formandens hjørne:

Kære medlem og sponsor i Agape Indien Danmark.

Luk. 2, 10-14. Men englen sagde til dem: »Frygt ikke! Se, jeg forkynder jer en stor glæde, som skal være for hele folket:  I dag er der født jer en frelser i Davids by; han er Kristus, Herren.  Og dette er tegnet, I får: I skal finde et barn, som er svøbt og ligger i en krybbe.«  Og med ét var der sammen med englen en himmelsk hærskare, som lovpriste Gud og sang: Ære være Gud i det højeste og på jorden! Fred til mennesker med Guds velbehag!

 Det er snart jul, og vi fejrer at Kristus kom til verden for at frelse enhver der tror på ham. Intet kan blive større, og intet kan blive mere vigtigt at få fortalt andre mennesker. Derfor er det så vigtigt at også det indiske folk får lov til at møde budskabet om ham som er verdens frelser. 

Stor tak til jer alle for jeres deltagelse i arbejdet med udbredelsen af evangeliet i Indien. Det har været et godt år, og inden årets udgang har vi sendt i nærheden af 750000 til Indien til arbejdet i GTSSS.

Vi har mødt en del af jer i forbindelse med sommerens arrangementer, og ikke mindst i forbindelse med Jacobs besøg i en række menigheder i september måned. Det har været en stor glæde for os at dele denne vigtige opgave med jer. Tak til jer som har været med til at beværte os når vi har besøgt jer. Det har bare været rigtig godt.

Med dette vil vi fra Agape Indien Danmark ønske jer alle en rigtig glædelig jul og et godt og velsignet nytår, og et på gensyn i 2020.

 

Brev fra Jacob

Kære venner.

Velsignet den mand, som stoler på Herren og tager sin tilflugt hos ham.  Han bliver som et træ, der er plantet ved bækken; det sender sine rødder mod vandløbet, det frygter ikke, når sommerheden kommer, dets blade er grønne. Det bekymrer sig ikke i tørkeår og holder ikke op med at bære frugt. Jer. 17, 7-8

Link til personlig hilsen fra Jacob. http://gtsss.co.in/link/?p=281

Vi beder for jer og stoler på, at I og jeres familier har det godt. I øjeblikket er jeg fastende og bedende i nogle dage. Jeg beder om Guds hjælp til den kommende jul - om hjælp til børnene, spedalskhedskolonierne, missionærerne og deres familier, enker, ældre, handicappede og så videre.

Vi havde en meget vanskelig tid i den anden uge i november. Min datter, Victoria, havde Dengue-feber. Det udviklede sig til en alvorlig situation med indre blødninger, hvilket var et meget alvorligt tegn. Når folk får Dengue-feber, kommer de sig nogle gange, men nogle gange dør de hvide blodceller meget hurtigt, og da kan personen være i stor fare for at dø. I nogle tilfælde kan blodtransfusion hjælpe. I denne vanskelige situation råbte vi til Gud, og han hjalp både med trøst og med nødvendig medicinsk hjælp. Fra den kritiske situation begyndte hun, efter Guds nåde, at komme sig efter 7 dage. Tak til Gud - nu klarer hun sig godt. I de sidste to måneder er der mange mennesker i vores del af landet, der har lidt af den samme feber, og nogle er ved at dø, og andre er i bedring. To af vores præster døde af den samme sygdom.

I vores ”Grace børnehjem” blev nogle børn syge af feberen. Det var en meget vanskelig tid for os. Vores læger og sygeplejersker og hele teamet har taget sig godt af hvert sygt barn. Mest af alt, ved Guds nåde, er alle de børn, der er under vores pleje, sikre, og det priser vi Gud for. Oven i denne megen sygdom havde vi en svær tid økonomisk. Vi havde svært ved at betale personalet løn og svært ved at betale regninger for børnenes mad og andre behov. Mange dage fastede jeg og bad for situationen. Samtidig havde vi fastebønner i vores kirker. Pris Gud – i alle forhold er han trofast, og arbejdet fortsætter.

Om behov til julen:

Vi er bare få uger væk fra julen. Vi beder oprigtigt for de kommende julebehov. For hvert af de 6589 forældreløse børn har vi brug for omkring 25 euro for at levere den samlede pakke, som indeholder et specielt måltid til jul og nytår, nyt tøj, slik og gavepakke. Til omkring 1000 enker (en sari til hver og en gave) ca. 10 euro pr. enke. 46 spedalskhedskolonier har brug for hver ca. 500 euro. Til 1102 missionærfamilier beder vi om 40 til 50 euro, som tak til dem for deres trofaste arbejde for Herren. Desuden er der brug for noget til de ældre, de handicappede børn og til det øvrige personale.

Tak, om I vil være med til at bede om gaver, der dækker også disse behov. Tak, om I har mulighed for at støtte udover jeres almindelige gave, så alle børn får det samme til jul.

Sponsorer, brødre og søstre. Tusind tak for jeres trofaste bønner og partnerskab i Guds arbejde i Indien.

Kontakt vores danske team her i Danmark for yderligere oplysninger.

Mange tak og må Gud velsigne jer.
Guds tjenere
Biskop Jacob & Elizabeth
GTSSS Indien 

 

Årsgave med fradragsmulighed

På baggrund af ovenstående beder vi frimodigt om en god årsgave. Vi er godkendt efter ligningslovens §8 og §12, så du kan få fradrag, for den gave du giver.

Da vi er §12 godkendte, opretter vi også gavebreve - både med et fast årligt beløb, med en % sats, og såfremt du ønsker at give et større beløb på en gang, så kan vi give fradrag over de næste 10 år.

Hele din gave går ubeskåret til arbejdet i Indien.

Du kan indbetale på vores konto:

Reg.nr.: 5327

Kontonr.: 0000241336

Eller

På MobilePay: 49985

Bruger du MobilePay så husk at oplyse cpr.nr., hvis du ønsker fradrag.

 

Oprettelse af testamente

Ved godkendelsen af §8 og §12 fradragsmuligheden fik vi også muligheden for, at Skifteretten, i forbindelse med testamenter, kan fritage os fra afgift efter Boafgiftslovens §3 styk 1, litra g. Ønsker du at oprette et testamente til fordel for Agape Indien Danmark, så er der en mulighed. Vi er gerne behjælpelig med papirgangen.

 

Årsopgørelse, indberetning til skat, cpr.nr.

Efter nytår gør vi året op og indberetter dine gaver, herunder betaling for sponsorater, til skat. Vi vil ret hurtigt i det nye år sende en årsopgørelse til dig. Så mange som muligt sender vi på mail for at spare porto. Ønsker du ikke, at vi sender den på mail, men ønsker du at modtage en fysisk årsopgørelse, så giv os besked på Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den.

Vi har en del gavegivere, som vi ikke har cpr.nr. på. Jer sender vi ligeså en mail til, i første uge af januar, for at fortælle, at vi ikke har jeres cpr.nr. Her vil også stå, hvordan du giver os dit cpr.nr., såfremt du ønsker fradrag.

Vores hovedindberetning er inden den 20. januar, men vi har altid mulighed for at lave ekstra indberetninger, såfremt der kommer ændringer.

Ha' en god og velsignet Jul

Hilsen
Gert Svendsen
Agape Indien Danmark

Nyhedsbrev December 2019

Formandens hjørne:

Kære medlem og sponsor i Agape Indien Danmark.

Luk. 2, 10-14. Men englen sagde til dem: »Frygt ikke! Se, jeg forkynder jer en stor glæde, som skal være for hele folket:  I dag er der født jer en frelser i Davids by; han er Kristus, Herren.  Og dette er tegnet, I får: I skal finde et barn, som er svøbt og ligger i en krybbe.«  Og med ét var der sammen med englen en himmelsk hærskare, som lovpriste Gud og sang: Ære være Gud i det højeste og på jorden! Fred til mennesker med Guds velbehag!

 Det er snart jul, og vi fejrer at Kristus kom til verden for at frelse enhver der tror på ham. Intet kan blive større, og intet kan blive mere vigtigt at få fortalt andre mennesker. Derfor er det så vigtigt at også det indiske folk får lov til at møde budskabet om ham som er verdens frelser. 

Læs mere …

Nyhedsbrev Oktober 2019


Tak fra Biskop Jacob

Velsignet den mand, som stoler på Herren og tager sin tilflugt hos ham.
(Jeremias 17,7)
 
Se følgende link https://gtsss.co.in/link/?p=246
 
Gud tak for at jeg er kommet godt tilbage til Indien d. 1. oktober 2019. Min kone Elizabeth og min familie i GTSSS er glade for at få mig hjem igen. En inderlig tak til alle præster, ledere og alle mine kære venner for deres gæstfrihed og venlige omsorg, mens jeg var i Danmark.

Læs mere …

Nyhedsbrev Juli 2019

Agape Indien Danmark flytter på Bibelcamping

Mød os på følgende sommercamps 
Agape Indien er på to sommercamps i år, dels Sommercamp i Mariager og dels Sommeroase i Horsens.

Læs mere …